ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ

 Λεβάδεια, 13 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ

Σχετικά με το δημοσίευμα στο ιστολόγιo viotia.blogspot.gr  υπό τον τίτλο «Παράκαμψη απόφασης της Μητρόπολης λόγω προεστού» σχετικά με τέλεση διπλού μυστηρίου,  εκ της Ιεράς Μητροπόλεως διευκρινίζονται τα κάτωθι:

α)  Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας ουδεμία σχέση έχει με το γεγονός αυτό, ούτε έδωσε την άδεια και ευλογία του για την τέλεση του διπλού μυστηρίου γάμου και βάπτισης ταυτοχρόνως.

β)  Την αποκλειστική ευθύνη φέρουν οι Ιερείς του Μητροπολιτικού Ναού Λεβαδείας, οι οποίοι και κανόνισαν τα σχετικά με την τέλεση των μυστηρίων.

γ) Να σημειωθεί δε ότι η απαγόρευση τελέσεως διπλών μυστηρίων (γάμου και βάπτισης μαζί)  είναι απόφαση της Εκκλησίας μας και του σώματος των Ιερέων της Μητροπόλεώς μας από τον Σεπτέμβριο του 2011 για την οποία απόφαση εκδόθηκε και σχετική Εγκύκλιος.

Πιο συγκεκριμένα:

Σε μια εποχή που κυριαρχεί η κρίση σε όλα τα επίπεδα της ζωής ακόμη και τα μυστήρια της Εκκλησίας μας υποβιβάζονται σε κοσμικές τελετές και εντάσσονται στον καταναλωτικό τρόπο ζωής που μας οδήγησε στα σημερινά αδιέξοδα. 

Είναι αλήθεια  ότι  ο τρόπος  τελέσεως  των δύο  μυστηρίων από  κοινού  δεν είναι άγνωστος  στη  ζωή της  Εκκλησίας  μας. Προήλθε από  την  εμπειρία  της  ιεραποστολής και γίνεται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις όπως την βάπτιση ενηλίκων οικογενειών και μεταναστών που ασπάζονται την Ορθόδοξο πίστη μας.

Τυπικά  και  κανονικά  δεν υφίσταται  κώλυμα  τελέσεως  γάμου και  βαπτίσεως  ταυτοχρόνως,  εφόσον τα  δύο  μυστήρια  έχουν  διαφορετική ιερολογία  με εναρκτήρια  ευλογία και  απόλυση.

Όμως με  την ταυτόχρονη τέλεση  γάμου γονέων  και  βαπτίσεως  του  τέκνου τους  έχουμε κάτι το καινούργιο, το ξένο από την παράδοση της Εκκλησίας μας και η απαρχή αυτής της συνήθειας συνδέεται με την τέλεση των μυστηρίων σε διάφορα κτήματα και ιδιαίτερα της Αττικής.

Να σημειωθεί ότι κι άλλες γειτονικές Μητροπόλεις έχουν την ίδια τοποθέτηση και αντιμετώπιση του εν λόγω ζητήματος.

Προωθείται έτσι μια  νέου  τύπου «ηθική», όπου  τα  γεγονότα  της  ζωής  συγχέονται  και οι  παραδοσιακές  αξίες  καταπατούνται και μετατρέπονται σε άμορφη  μάζα.

Το γεγονός των διπλών μυστηρίων αποτελεί μια ποιμαντική πρόκληση, διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος της αποϊεροποίησης των μυστηρίων και της υποτίμησης της Θείας Χάριτος.

Η Τοπική μας Εκκλησία με αίσθημα ευθύνης προέβη στην ανωτέρω απόφαση της απαγορεύσεως διπλών μυστηρίων, στην ποιμαντική Της προσπάθεια του επανευαγγελισμού των πιστών, προτρέποντας τους ιερείς Της να προσεγγίσουν με καλή διάθεση τους μελλονύμφους ώστε να τους εξηγούν το λόγο για τον οποίο προσέρχονται στην Εκκλησία για την  τέλεση  των μυστηρίων ώστε να μην έχουμε τον υποβιβασμό τους σε κοσμικό γεγονός.

Γι’ αυτό και ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ.Γεώργιος στην προσπάθειά του να έρχεται σε άμεση επαφή με τους μελλονύμφους για να μπορούν αυτά και άλλα θέματα να διευκρινίζονται και επεξηγούνται καθιέρωσε συναντήσεις μαζί τους πριν το γάμο σ’ ένα κλίμα όμορφο, υπεύθυνο και ποιμαντικά ενισχυτικό.

Τέλος, να σημειωθεί ότι στις αρχές του 2013 στη σύναξή τους οι Ιερείς της Βοιωτικής Εκκλησίας εξέφρασαν το αίτημα για περισσότερη επιείκεια για την τέλεση των ως άνω μυστηρίων προς τον Επίσκοπό τους, λόγω των δυσκολιών της εποχής μας και από κοινού συναπεφασίσθη ότι σε ιδιάζουσες περιπτώσεις δύναται κατ’ οικονομίαν να τελούνται τα δύο μυστήρια την ίδια ημέρα όχι όμως συνεχόμενα.

                                                                                                                                   Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

 

Facebooktwitter

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://www.imtl.gr/?p=10863